Lovastúrák

1. Körtúra a Szoros körül
 Keletnek a Kőmezeje érintésével, Asztalkő megkerülésével a Máltetőre. Ez a legmagasabb pont a környéken föntről belátható a Vargyas szorosa. Innen a Hidegaszó völgyén leereszkedünk a Vargyas szoros déli bejáratához, ahol megebédelünk. Szabad tűzön készült bográcsos ebéd után 1 óra pihenő abrakoltatás itatás stb. Innen délnyugatnak vesszük az irányt a Határpataka völgyén fel a Tiba tetőre ami a szoros nyugati legmagasabb pontja, majd innen leereszkedve észak felé a Kőbükkre megkerülésével visszatérünk a tanyára, egy teljes kört leírva ezáltal a Vargyas szorosa körül. A túra hossza kb. 25 km - 8-10 óra. Összszintkülönbség kb. 1600 m.
 Van néhány meredek szakasz ahol a lovakkal csak száron vezetve lehet haladni. Ezen szakaszok összhossza kb 3 km, ára 100 RON.

2. Vargyas völgye túra
 Északnak indulunk a patak nyugati partján folyásiránnyal szemben, a Kajmáca patak beömlésénél átkelünk a Vargyason, majd innen a patak keleti partján folytatjuk utunkat északnak. Elhagyva az Őzeresztő patakát egy igen lápos területen kell haladjunk ahol a patakon három alkalommal is át kell keljünk, ezután érjük el a Kirruj sarkát amely a Vargyas két ágának az összeömlését jelzi. Az asszonybosszantó nevű fogadóban megiszunk egy sört majd innen a Kiruj völgyén haladva tovább feltérünk keletnek a Kongóva felé. Ez igen meredek szakasz, és kb. négy kilométer. Folyamatos emelkedő után érjük el a Kongófát. Megebédelünk egy óra pihenő abrakolás, majd délnek haladva a gerincen végig egy régi katonai úton lovagolunk tovább kb. két óra múlva érjük el az Asztalkőt, majd innen a kőmezeje érintésével visszajutunk a tanyára. A túra hossza 18-20 km 7-8 óra összintkülönbség-800 méter ára 100RON.

10 napos lovastúrák
 Vargyasi Szoros-Hargita Hegység-Nagyhagymás, ára
 Kapacitás max. hét fő+túravezető
 Össz. Nyolc ló-nyereg-nyeregtáska
 A túra 10 napja alatt lesz két pihenőnap és három előre kiépített tábor a tábor többi napján a nyeregtáskában magunkkal vitt ételt esszük. Szállás-csűrökben, jhegyi tanyákon, sátorban csak tapasztalt lovasokat várunk erre a túrára. 14 év fölöttieket.
 1.nap
 Túra első napja a környék megtekintésével, a lovak kipróbálásával ismerkedéssel, rövid lovaglással a környéken kezdődik. Első éjszaka a tanyán.
 2. nap
 Kora reggel indulás északnak a Szeltersz völgyén déli pihenő a termálfürdőnél a Hargita lábánál. Estére a Madarasi Hargitán szállás – menedékházban 1400 m-en.
 Táv -40 km – 8-9 óra nyeregben, szintkülönbség 750 m
 3.nap
 A Hargita hegység gerincén északi irányban indulunk végig az északHargitán, Libánban pihenő és ebéd. Estére a Gyergyószentmiklós-Békkás szoros közti 5-ös kilométernél előre elkészített tábor. Táv 45 km szintkülönbség 850 m 10-11 óra nyeregben.
 4.nap
 Pihenő
 5.nap
 A Kovács Péter völgyén a Nagyhagymás főgerince felé indulunk. Átkelve a vízválasztón az ebédet az Olt forrásnál költjük el. Innen leereszkedünk az Olt mentén majd a vereskő sarkánál felkapaszkodunk a Fehér mezőig. Éjszakázás a Fehér mezőn, kalibákban. Táv-25km, 6-8 óra nyeregben, szintkülönbség 1100m.
 6. nap
 Nagyhagymás gerince mentén-ebéd az egyeskő menedékháznál. Innen a gerinc mentén az öcsém érintésével a Tarkő felé vesszük az utat ahol tábor verünk éjszakára. Táv 15 km 5-6 óra nyeregben. Szintkülönbség 600 m.
 7.nap
 Reggel a gerincen haladva Csiroksomlyó felé vesszük az utat. Ebéd itt- ige, szenteltvíz. Na tűzés innen. Átkelünk az Olton a Csiki medencén dél Hargita irányába éjszakázás a Szentimrei büdösben villában. Előre elkészített tábor.
 Táv 40 km 8-9 óra nyeregben. Szintkülönbség 700 m.
 8.nap
 Fel a Hargita gerincre ebéd a Kakukhegyen. Innen beereszkedünk a Kormos völgyébe, éjszaka a Kormospataka fejében az erdészházban.
 Táv 25 km 7-8 óra nyeregben. Szintkülönbség 1900 m.
 9.nap
 Leereszkedünk a kormos völgyén a Kuvaszó pataka beömléséig. Ebéd itt. Innen nyugatnak a Kuvaszó pataka mentén hegynek felfeflé tartunk, a vízválasztón át a hidegaszó pataka mentén visszatérünk a tanyára. Táv 30 km 8-10 óra nyeregben. Szintkülönbség 1600 m.
 10.nap